Evde Sağlık Hizmetleri
04 Nisan 2022

EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ

            MİSYON: Hayatın tüm evresinde ,günlük yaşam aktivitelerini desteksiz yapamayan ,tedavinin evde yapılmasına karar verilen ,evde sağlık hizmetleri ihtiyacı olan bireylere hasta güvenliği ve memnuniyetini hedef alarak kaliteli ,yetişmiş personeller ile sunulmasıdır.

           VİZYON: Evde sağlık hizmetleri sunumunda hasta ve çalışan memnuniyetini  en üst sıralara taşıyarak ,alanımızda referans gösterilen bir model olmak.

          AMAÇ: Günlük yaşam aktivitelerini desteksiz yerine getiremeyen bireylere , ihtiyaç duydukları sağlık hizmetini  zamanında , ihtiyacı süresince, evinde sağlık personeli tarafında verilmesini sağlamaktır.

           EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR ?: Yatağa bağımlı hastalar ,son dönem kanser hastaları ,ileri derece kas hastaları ,günlük yaşamlarında destek almak zorunda olan kalp ,akciğer hastaları ,ameliyat sonrası evde bakım ihtiyacı olan ,nörolojik ve psikiyatrik hastalar ve  evde bakım hastalarından ağız ve diş sorunu olanlar… gibi günlük yaşamlarını tek başına sürdüremeyen hastalara yaşadıkları  ortamda sağlık hizmetini sunmaktır.

          NASIL BAŞVURULUR ?   Hasta, hasta yakını, hastane personeli veya aile hekimi; evde sağlık hizmeti alması uygun görülen hasta için, Bakanlığımız Evde Sağlık Hizmetleri çağrı merkezi olan 444  38  33  ( 444  EV  DE  ) no'lu  telefon numarasını arayarak başvurur. 
               Çağrı merkezi hastanın kimlik bilgilerini alıp il koordinasyon merkezine yönlendirilir.
               İl koordinasyon merkezi , 15 dakika içinde hastayı arayarak gerekli sağlık bilgilerini alarak, hasta bilgilerini ilgili evde sağlık birimine iletir.
               Hastanın ilgili Evde Sağlık Birimi tarafından 24 saat içinde evinde ilk ziyareti gerçekleştirilir.Hasta evde sağlık hizmetleri almaya uygun ise doktorun uygun gördüğü tedavi ve diğer evde sağlık hizmetleri çerçevesinde hastaya bilgi verilir. Hastanın tedavi planı oluşturulur veya sonlandırılır.

              Hastanın olağan dışı olarak; ani gelişen ve hayati önem taşıyan kanama, bilinç kaybı, ani saldırganlık gibi oluşan acil ve hayati durumlarda GECİKMEDEN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ aranmalıdır.

          NE ZAMAN SONLANDIRILIR?: Hasta vefat ettiğinde ,hasta yakınlarının hizmet sonlandırma talepleri doğrultusunda ,hasta il dışına nakil gittiğinde ,hasta yakınlarının sağlık çalışanlarına karşı ,hakaret ve şiddet uygulama girişimlerinde.



 

Başvuru için; 444 38 33 nolu telefonu arayabilirsiniz.